Hoi, je gebruikt een niet up-to-date & onveilige browser die wij niet meer ondersteunen

We willen jou een optimale gebruikerservaring bieden en helaas ondersteunen we je browser niet meer. Je kunt onze website niet meer gebruiken in Internet Explorer, maar wel met moderne browsers . Ben je een bestaande gebruiker en wil je uren schrijven of je loonstrook bekijken? Ga dan naar het portaal .

Menu
terug Naar blog

4 Tips: De beste communicatiekanalen om samen te werken met je collega's!

Ben jij, net als wij, ook thuis aan het werk vanwege het coronavirus? Dan is het belangrijk om goed te blijven samenwerken en te communiceren met jouw collega’s. Daarom hebben wij voor jullie een aantal communicatiekanalen uitgezocht die de communicatie in jouw team optimaal maken!

1 - Slack

Slack is een zakelijk communicatieplatform dat alle communicatie binnen een bedrijf op één plek samenbrengt. Deze tool is overzichtelijk en doorzoekbaar. Wij van 365Werk gebruiken ook de Slack-tool. Je kunt met Slack onder meer probleemloos groeps- en privégesprekken voeren. Je kan bijvoorbeeld met het hele team chatten, je eigen afdeling of jouw collega’s persoonlijk. Daarnaast kan je met dit communicatieplatform bestanden uitwisselen en onderling taken verdelen. Je kan de app ook op je mobiele telefoon of tablet downloaden zodat jij altijd en overal productief aan het werk kan gaan. Slack is gratis te gebruiken, maar tegen betaling worden extra functies aangeboden, zoals onbeperkte chathistorie of uitgebreidere statistieken.

2 - Google Drive of Dropbox

Nu jij thuis te werk gaat, werk je misschien wel op een andere computer of laptop. In zo’n situatie is een cloudopslag erg belangrijk. Met Google Drive of Dropbox kan je op een gemakkelijke manier mappen aanmaken waar jij al jouw bestanden in kan opslaan. Deze mappen kan je eenvoudig met al jouw collega’s delen. Zitten er anonieme bestanden tussen? Geen probleem! Jij kunt met deze tools zelf bepalen welke documenten mogen worden ingekeken en of deze alleen mogen worden gelezen of ook mogen worden bewerkt. Daarnaast kan je deze communicatiekanalen eenvoudig gebruiken om samen te werken aan docs, spreadsheets en presentaties.

3 - Skype en Zoom

Skype en Zoom zijn ervoor bedoeld om overal en altijd contact te maken met mensen via je mobiel, computer of laptop. Deze tools beschikken over chatfuncties en de functie voor spraak- en videogesprekken. Op deze manier kan je gemakkelijk al jouw ervaringen delen en samenwerken met jouw team. Met Skype kan je bijvoorbeeld vergaderen met maximaal 50 personen tegelijk. Maar chaos ligt op de loer met veel mensen op één scherm. Wijs een voorzitter aan die orde houdt, spreek van tevoren een agenda af en probeer met grote groepen niet langer dan een half uur te vergaderen. Het is belangrijk om elkaar uit te laten praten, elkaar onderbreken zorgt online voor veel rumoer. Tip: zorg ervoor dat je met grote videogesprekken op ‘mute’ staat, behalve als jij aan het woord bent. Zo voorkom je dat achtergrondgeluiden of privé gesprekken door iedereen te horen zijn.

4 - Trello

Trello is een online projectmanagementtool die is ingericht op het prestatie-overleg. Het is een eenvoudig te gebruiken tool om bijvoorbeeld een planning te maken, successen en/of knelpunten te signaleren, capaciteitsproblemen te signaleren, doelen te bereiken en om te verbeteren en bij te sturen. Trello voorkomt de eindeloze stroom aan e-mails en is vrijwel onmisbaar als je op afstand met een team werkt. Je kan er ook ‘to-do’ lijsten mee maken en daaraan teamleden koppelen. Is de taak volbracht? Dan vinkt de verantwoordelijke de taak in de lijst af. Met een strakke planning via Trello wordt jij een pro in thuis werken! Wil je meer weten over hoe jij het beste thuis kan werken? Lees dan deze blog.

Delen