Hoi, je gebruikt een niet up-to-date & onveilige browser die wij niet meer ondersteunen

We willen jou een optimale gebruikerservaring bieden en helaas ondersteunen we je browser niet meer. Je kunt onze website niet meer gebruiken in Internet Explorer, maar wel met moderne browsers . Ben je een bestaande gebruiker en wil je uren schrijven of je loonstrook bekijken? Ga dan naar het portaal .

terug Naar blog

Klantcase: CrossOver vindt in 365Werk ideale personeelspartner

De groei zit er lekker in bij telefonisch dienstverlener CrossOver in Leeuwarden, de verdere groeiplannen liggen klaar. Dat lukt alleen met een toegewijde club mensen, en dat is iets waar 365Werk mooi bij kan helpen.

Noem het geen callcenter, CrossOver. Want het bedrijf in Leeuwarden is veel meer dan dat. Ja, de ruim honderd medewerkers zijn experts in outbound-salesgesprekken, en ook in inbound-helpdeskwerk. De diensten op het gebied van klantenservice worden hoog gewaardeerd, zowel telefonisch als via de mail. Maar er is meer.

,,Dat doen we allemaal, maar we beheren ook de hele ING-winkel, van voorraadbeheer tot contentwerkzaamheden en de volledige klantenservice tot logistiek en service’’, vertelt Jelmer Broersma. Hij voert de directie samen met Jenneke Vermeulen. Samen bouwden ze in de afgelopen jaren aan een bedrijf dat kwaliteit hoog in het vaandel draagt, maar waar de factor fun nooit ver weg is. Die twee hebben nadrukkelijk met elkaar te maken.

ING, VodafoneZiggo, NDC Mediagroep

Boersma: ,,Wij zitten heel erg op de lijn dat we de medewerkers de ruimte geven. Eigen verantwoordelijkheid is een belangrijk begrip bij ons. Medewerkers mogen fouten maken, krijgen de kans ideeën in te brengen, hun vergissingen goed te maken. Dat maakt de sfeer open en goed, en het werk interessant. Wie bij ons aan de slag gaat, weet dat er allerlei verschillende projecten in het verschiet liggen. Af en toe overstappen naar iets heel anders werkt altijd verfrissend.’’

CrossOver bond vanwege die kwaliteit niet de minste klanten aan zich. ING, VodafoneZiggo en NDC Mediagroep zijn maar een paar namen uit de klantenlijst. ,,Ik denk dat dit muurtje het volgende is dat sneuvelt.’’ Boersma wijst letterlijk op de groeiplannen. ,,We gaan iets meer op de trom slaan. We zijn altijd nuchter en bescheiden geweest. Dat was goed om het intern voor elkaar te hebben, maar nu is het tijd om iets meer van ons te laten horen.’’

Negentig procent student

Om dat te kunnen is er een voortdurende stroom van talent nodig. Zo’n negentig procent van de medewerkers aan de telefoon en het toetsenbord is student. ,,Voor de meeste is het een bijbaan. Na een tijd zijn ze afgestudeerd, gaan ze op reis of wat dan ook. Dat is ook prima natuurlijk, maar het betekent dat wij continu mensen zoeken. Overigens zijn er wel mensen die bij ons carrière maken hoor. Jenneke en ik zijn daar de levende voorbeelden van. Allebei begonnen als medewerker klantcontact.’’

Voor het personeelsvraagstuk wendde CrossOver zich een tijd geleden tot 365Werk. Dat begon een paar jaar geleden toen het Friese bedrijf zijn agents intern bij een grote klant in Groningen liet werken. Boersma: ,,Dat beviel heel goed, maar toen we uit Groningen vertrokken, vielen we terug op onze vertrouwde leveranciers en was 365 helemaal verdwenen.’’ Op papier dan, uit het hoofd nog lang niet.

Jelmer Boersma is zo iemand die constant op zoek is naar verbeteringen van zijn bedrijfsvoering, iemand die niet zo maar tevreden is, altijd bedenkt wat anders kan. ,,Ik liep ertegenaan dat de grote uitzendbureaus veel geld vragen voor diensten waarvan ik lang niet allemaal gebruik maak. Maar de pakketten zijn daar zoals ze zijn. Dat snap ik ook wel, maar ik wilde het een beetje anders.’’

IJzersterk meedenken

‘Een beetje anders’, het zou de slogan kunnen zijn van 365Werk, het online uitzendbureau dat nu de personeelsdiensten levert. Boersma: ,,Dat vind ik dus ijzersterk, dat er gewoon met je mee wordt gedacht. Het is precies zoals wij bij CrossOver met onze klanten omgaan. Het is meedenken, niet voor winst op korte termijn gaan, maar voor een langdurige relatie. Precies wat ik bij 365 proef. Daar is het geen kwestie van kiezen uit dienst A,B of C. Nee. Er wordt gevraagd: wat is je probleem, wat heb je nodig, en dáár wordt een service op bedacht.’’

Dat heeft grote voordelen. Jelmer Boersma en Jenneke Vermeulen kunnen hun aandacht richten op de kern van hun bedrijf. De meeste van hun medewerkers zijn in dienst van 365Werk. ,,Dat geeft rust. Ziekteverzuim, pensioen, vakantiegeld, daar hoef ik me allemaal niet mee te bemoeien. Het komt gewoon goed. En áls er een keer iets misgaat, dan is het maar een belletje en het wordt geregeld. Precies zoals wij ook met onze klanten willen omgaan.’’

Delen