Even voorstellen: Rosalie
Julia de Koning
Hoelang werk je al bij 365Werk?
Ik ben in januari 2022 begonnen met werken bij 365Werk.
Wat is jouw functie binnen het bedrijf?
Ik werk als verzuimadviseur. Ik houd als het ware grip op het verzuim van alle uitzendkrachten. Mijn taak is om goed contact te onderhouden met alle uitzendkrachten en om ze te begeleiden naar werkhervatting. Iedereen die een melding doet van ziek zijn, zowel bij de inlener als bij 365Werk, komt bij mij terecht. Wij melden ze dan ziek en houden contact tijdens de ziektetermijn. We begeleiden de uitzendkrachten naar werkhervatting door telefonisch contact en door gesprekken te voeren bij ons op kantoor of op locatie. Daarnaast zorg ik er voor dat de uitzendkracht het ziektegeld ontvangt.
Wat maakt jouw werk bij 365Werk zo leuk?
Elke situatie met uitzendkrachten die zich ziekmelden is weer anders. Je hebt veel persoonlijk contact met de uitzendkracht en het geeft een goed gevoel als je iemand weer hebt geholpen om terug te keren in het werk. Niet alleen voor jezelf, maar vooral ook voor de uitzendkracht. Het is fijn om te horen dat iemand tevreden is met de begeleiding die hij of zij heeft gehad tijdens het ziekteproces. Ook is de afwisseling tussen het klantencontact en het administratiewerk leuk.
Wat heb je eigenlijk gedaan voordat je bij 365Werk kwam werken?
Ik heb HRM gestudeerd op de Hanze Hogeschool in Groningen. Daarnaast heb ik altijd bijbaantjes gehad naast mijn studie. Ik heb bijvoorbeeld een langere tijd bij een geneesmiddelenonderzoekbureau gewerkt voor de werving van vrijwilligers. Na mijn afstuderen ben ik vrijwel direct bij 365Werk terecht gekomen.
Wat maakt volgens jou 365Werk anders dan andere uitzendbureaus?
Het persoonlijke contact met de uitzendkrachten. Als iemand ziek is dan zorgen we ervoor dat we altijd even bellen en vragen of we iets kunnen betekenen. Ook vragen we naar de verwachting van de uitzendkracht van zijn of haar ziekteverloop. We vinden het daarbij erg belangrijk dat het contact onderhouden wordt door middel van een passende manier. Door de meerdere contactmomenten leren we de uitzendkrachten beter of zelfs goed kennen en kunnen we inschatten hoe we hem of haar het beste kunnen begeleiden. We proberen zo transparant mogelijk te zijn over het ziekteproces, zodat de uitzendkracht zo min mogelijk voor verrassingen komt te staan.