Skip to content

365Werk &
Thuisbezorgd

Van no-shows naar ready to go in 12 minuten.

De uitdaging

Een groot aant al nieuw aangenomen bezorgers van Thuisbezorgd verscheen niet op hun eerste werkdag. De oorzaak lag in een complex en versnipperd onboardingproces dat voor veel afhaakmomenten zorgde. Dit leidde niet alleen tot oplopende recruitmentkosten, maar maakte het ook steeds moeilijker om een betrouwbare en efficiënte planning te garanderen.

De uitdaging

Een groot aant al nieuw aangenomen bezorgers van Thuisbezorgd verscheen niet op hun eerste werkdag. De oorzaak lag in een complex en versnipperd onboardingproces dat voor veel afhaakmomenten zorgde. Dit leidde niet alleen tot oplopende recruitmentkosten, maar maakte het ook steeds moeilijker om een betrouwbare en efficiënte planning te garanderen.

De resultaten

In slechts 2,5 maand stond het nieuwe proces live. Binnen 9 maanden werden ruim 8.500 nieuwe bezorgers succesvol onboard, met een snelste onboardingtijd van slechts 12 minuten. De conversie steeg daarbij van 55% naar 73%, wat leidde tot een besparing van 5376 onboardingen per jaar op recruitment en handmatige handeling.

Oude situatie

1818 kandidaten

Onboarding per maand van

1000 Bezorgers

Per maand starten

+55%

Conversie

72 uur

Gemiddelde onboardingstijd

365werk situatie

1370 kandidaten

Onboarding per maand van

1000 Bezorgers

Per maand starten

+73%

Conversie

35 uur

Gemiddelde onboardingstijd

+48,6%

Verbetering

Het nieuwe proces is daarmee niet alleen beter geregeld voor Thuisbezorgd, maar ook voor alle kandidaten. Zij ervaren een veel snellere onboarding, waardoor ze eerder aan de slag kunnen. En het bleef niet bij de eerste werkdag: ook processen rondom contractverlengingen, wijzigingen en uitstroom werden opgenomen in de geautomatiseerde flow.

Daarmee ontstond een schaalbaar en toekomstbestendig systeem dat Thuisbezorgd in st aat stelt om snel en efficiënt op te schalen, zonder in te leveren op gebruiksgemak of grip. Bovendien is de kostprijs volledig transparant, waardoor Thuisbezorgd exact ziet waarvoor ze bet alen, profiteren van een besparing op het tarief en altijd volledig inzicht hebben in de kosten.

Onboarding in stroomversnelling

We hebben de onboarding versimpeld.

Onboarding in stroomversnelling

We hebben de onboarding versimpeld.

Plek voor een afbeelding

Berichten via WhatsApp

Online weegt zwaar. Wij handelen wat kan via het internet af. Maar als er contact is moet het ook echt goed zijn. We helpen je graag. En stoppen niet voordat jij tevreden bent. Met een jaarlijkse hoge tevredenheidsscore onder uitzendkrachten en opdrachtgevers als resultaat.

Snelle identificatie

Via ons portaal kunnen bezorgers eenvoudig hun paspoort of ID-kaart uploaden, waarna de documenten automatisch worden gecontroleerd op echtheid (inclusief AI-fraude detectie). Hiervoor maken we gebruik van Dat aChecker. Onze partner in slimme, online identiteitsverificatie. Zo combineren we gebruiksgemak met veiligheid en zorgen we voor een bettrouwbare onboarding.

Snelle identificatie

Via ons portaal kunnen bezorgers eenvoudig hun paspoort of ID-kaart uploaden, waarna de documenten automatisch worden gecontroleerd op echtheid (inclusief AI-fraude detectie). Hiervoor maken we gebruik van Dat aChecker. Onze partner in slimme, online identiteitsverificatie. Zo combineren we gebruiksgemak met veiligheid en zorgen we voor een bettrouwbare onboarding.

Snelle identificatie

Via ons portaal kunnen bezorgers eenvoudig hun paspoort of ID-kaart uploaden, waarna de documenten automatisch worden gecontroleerd op echtheid (inclusief AI-fraude detectie). Hiervoor maken we gebruik van Dat aChecker. Onze partner in slimme, online identiteitsverificatie. Zo combineren we gebruiksgemak met veiligheid en zorgen we voor een bettrouwbare onboarding.