Skip to content
terug Naar blog

Uitzenden in een nieuw jasje

Afbeelding Uitzenden in een nieuw jasje

Zorg voor mens, klimaat en natuur is tegenwoordig hét onderwerp van de dag. Bedrijven en mensen realiseren zich maar al te goed dat zij hierin van betekenis kunnen zijn en hier impact op kunnen hebben. Dat geldt ook voor 365Werk, hét online uitzendbureau. Ook op het gebied van innovatie raakt men niet uitgepraat. Ook daar kunnen wij met 365Werk over meepraten.

Het leven van een uitzendbureau was iets meer dan 20 jaar geleden eigenlijk nog heel eenvoudig. Toen de tijd had je een vergunning en mocht je dus personeel uitzenden. De werkloosheid was hoog, dus mensen kon je wel vinden. Inmiddels zijn we heel wat innovatieve jaren en wetswijzigingen verder en heeft het uitzenden een ander jasje gekregen. Duurzaamheid en innovatie zijn zaken waar 365Werk over mee kan praten in de uitzendbranche. Van vacaturealerts tot flexpools en van Google for Jobs tot maatschappelijk verantwoord ondernemen.

MVO

Maatschappelijk verantwoord ondernemen, een begrip waar je in eerste instantie waarschijnlijk niet gelijk aan een uitzendbureau denkt. Toch houdt 365Werk zich hier bewust mee bezig. Wij zijn namelijk niet zomaar een uitzendbureau, maar een online uitzendbureau. ‘Maar waarom is dat dan duurzaam?’, hoor ik je denken. Door zo veel mogelijk digitaal te doen, wordt er zo min mogelijk onnodig verbruikt. Er worden bijvoorbeeld (bijna) geen contracten e.d. meer per post verstuurd waardoor er minder papier wordt verspild en mensen niet meer vaak op en neer hoeven met het vervoer om te ondertekenen.

Innovatie

Tegenwoordig kan je op onze website een vacaturealert instellen. Oftewel, jij kan ervoor kiezen om een bericht te krijgen als er een vacature in de door jou gekozen branche en/of locatie online wordt gezet. Best handig toch? Daarnaast werken wij ook met flexpools. Dat is een groep flexibele uitzendkrachten die via 365Werk bij een bedrijf kunnen worden ingezet. Dit kan bijvoorbeeld om een bedrijf gaan die in tijden van drukte of in bepaalde periodes meer personeel nodig heeft. De flexpool wordt zorgvuldig opgebouwd en goed onderhouden zodat deze uitzendkrachten bij meerdere bedrijven kunnen worden ingezet. Ook heb je op de website van 365Werk kunnen zien dat het uitzendbureau in zee is gegaan met Google for Jobs, waardoor de vacatures automatisch zichtbaar worden in Google. Hiermee hoopt 365Werk nog beter te worden in het vinden van talent voor haar klanten. Daar hebben wij al eerder een blog over geschreven. Last but not least werken wij momenteel ook aan een flexapp. Een applicatie die je op je telefoon of laptop kan installeren en waarmee je o.a. vacatures kan filteren en opslaan. Stay tuned!

Al met al kan je stellen dat ook 365Werk een eigen jasje heeft ontworpen voor het uitzenden en meegaat in de tijd. Door maatschappelijk verantwoord te ondernemen en door altijd bezig te zijn met innovaties slagen wij erin om van 365Werk een succes te maken.