De basis van 365Werk rust op drie pijlers
Wies van 't Slot
Drie stevige pijlers vormen de basis van 365Werk. Elke dag werken we verder aan het bouwwerk dat erop staat. Je leest hier welke pijlers dat zijn en waarom ze zo fundamenteel zijn voor het succes van 365Werk.
1. Continu innoveren
Innoveren betekent verbeteren, nieuwe dingen doen, experimenteren en vooruitgaan. Het zijn werkwoorden die in de dagelijkse praktijk van 365Werk een belangrijke plek hebben. Dat geldt voor onze producten en processen en zeker ook voor de menselijke factor. Fouten maken is er integraal onderdeel van. Immers: wie experimenteert maakt fouten. Wie geen fouten maakt, durft te weinig.
365Werk is in wezen een softwarebedrijf. Onze developmentafdeling groeit jaar in jaar uit. Zelf ontwikkelde applicaties geven antwoorden op vraagstukken van opdrachtgevers, faciliteren uitzendkrachten én verbeteren het werk van onze eigen medewerkers. Alles wat de wereld online ziet van 365, wordt in eigen huis ontwikkeld. Aan de ‘achterkant’ bouwden onze developers een gebruiksvriendelijke ‘stekkerdoos’ waar software van gespecialiseerde partners eenvoudig ingeplugd wordt.
Elke dag testen we en ontwikkelen we verder, steeds verbeteren de software-oplossingen. Natuurlijk lukt niet alles, en gaat er wel eens iets mis. Dat moet ook. Door te leren komen we verder. Projecten mogen mislukken, processen mogen veranderen. Om daarvan beter te worden, is het wel zaak dat er met een goed oog naar wordt gekeken. Om dat te laten slagen, riepen we de projectgroep Baas in Lean in het leven, een uit medewerkers van 365Werk bestaande club die constant met een scherp oog naar de processen en gewoonten kijkt. Door de ruimte die de projectgroep heeft, komen proces- en productinnovaties als vanzelfsprekend op gang. Innovatie wordt zo gewoon.
2. Baas in dienstverlening
Iedereen die weleens contact heeft opgenomen met 365Werk heeft het – als het goed is – gemerkt: het geven van goede, snelle, warme antwoorden is extreem belangrijk voor ons. Dat mag tegenstrijdig klinken voor een uitzendbureau dat zich afficheert als ‘online’, maar het tegengestelde is waar. Opdrachtgevers en uitzendkrachten kunnen heel veel zelf vinden in hun eigen portaal, maar als ze meer willen weten of vertellen krijgen ze ‘megamenselijk’ respons. Juist die combinatie maakt 365Werk succesvol. De software maakt ons uniek, de dienstverlening is de reden dat het verloop van opdrachtgevers extreem laag is.
De ‘premium’-dienstverlening wordt door onze uitzendkrachten hoog gewaardeerd. Dat meten we continu. De cijfers zijn steevast erg hoog. Voor onze medewerkers is het een uitdaging om dat zo te houden. Positief verbazen. Dat is wat we nastreven. Opdrachtgevers en uitzendkrachten moeten zich verwonderen over de snelheid van reageren, over de oplossingsgerichtheid, over de gretigheid en het enthousiasme, over de kwaliteit.
Deze pijler heeft ook een positieve invloed op onze eigen werkvloer. Je baan wordt namelijk veel leuker als je gezamenlijk werkt aan hetzelfde doel. Die perfecte dienstverlening is dat doel. Daar komt een ver doorgevoerde beslissingsbevoegdheid voor de medewerkers bij. Dat model zorgt voor beter contact met uitzendkrachten en opdrachtgevers, voor een goede sfeer, voor blije mensen.
3. Goed werkgeverschap
Het mag klinken als een ‘hygiënefactor’, maar zo kijken wij niet aan tegen goed werkgeverschap. Sterker nog: het is een essentiële pijler onder 365 en het werkt drie kanten op. Dat uitzendkrachten goed behandeld worden, ligt voor de hand. Certificeringen van NEN en ABU heeft 365Werk vanzelfsprekend. Het naleven van CAO’s en wetgeving is ook logisch.
Voor ons gaat goed werkgeverschap iets verder. Er zit een actieve houding onder. Onze medewerkers gaan naar de opdrachtgevers en uitzendkrachten toe om dingen uit te leggen, om nog niet gestelde vragen te beantwoorden, om te tonen welke rechten iedereen heeft. Scholing van uitzendkrachten is zo’n thema waarop 365 inzet. Elke uitzendkracht heeft een potje voor scholing, weinig uitzendkrachten weten dat. Wij vertellen het en faciliteren scholing waar het kan.
Regie is een sleutelterm binnen onze organisatie. Goed informeren is een voorwaarde en dat is waar de medewerkers van 365Werk mee bezig zijn. Ze maken video’s om uit te leggen hoe jaaropgaven en loonstroken werken, ze doen er alles aan om rechten en plichten van elke uitzendkracht helder uit te leggen, ze zetten de flexapp in, die direct een goed overzicht geeft.
Zonder duidelijke pijlers blijft los materiaal over. De drie pijlers van 365 maken het bouwwerk stevig en zorgen voor duidelijkheid. Bij ons, bij onze uitzendkrachten, bij onze opdrachtgevers, bij iedereen. Dit is hoe we werken, dit is wat we doen, dit is wie we zijn.