Skip to content
terug Naar blog

Nieuwe app 365Werk gebouwd op wensenlijst flexkracht

Afbeelding Nieuwe app 365Werk gebouwd op wensenlijst flexkracht

Na een ontwikkelperiode van twee jaar, is de nieuwe Flexapp van 365Werk gelanceerd. Meer inzicht, meer mogelijkheden, meer eigen regie. Precies wat flexkrachten zoeken.

Na een werkdag even je telefoon erbij pakken om de uren in te vullen, en meteen even te zien hoe het met de verlofuren is, wanneer salaris betaald wordt, of er nog nieuwe berichten over het werk zijn, of misschien wel nieuwe shifts te vergeven. De nieuwe app van 365 Werk is ingericht naar de smaak van de gebruikers.

Dat klinkt een beetje als ‘wij van WC-eend’, maar we kunnen deze stelling onderbouwen. De basis van de nieuwe app ligt namelijk in de NPS-scores, zeg maar de klanttevredenheid. In de uitgebreidere vragenlijsten daaromheen zijn verbeterpunten op te halen, ook over de digitale dienstverlening. Zet die op een rijtje, kijk wat mogelijk is en bouw wat gewenst wordt. Zo is het ongeveer gegaan.

,,In wezen wel ja, alleen is het natuurlijk niet zo simpel’’, vertelt Product Owner Michiel Dijkstra. Je zou hem de link kunnen noemen tussen de bedenkers en de bouwers van de app op het kantoor van 365. ,,Dit is vooral een kwestie geweest van ideeën uitwisselen, overleggen, testen en kiezen. Je kunt niet meteen alles kwijt in zo’n app. De gebruiksvriendelijkheid is misschien wel het belangrijkste.’’

Stekkerdoos

Nieuwe technieken in de app zorgen voor een grotere snelheid van laden en communiceren. Ze maken ook dat uitzendkrachten zelf meer kunnen inzien en regelen. Declaraties, verlofaanvragen, urenregistratie, contracten, verlofuren; ze staan allemaal overzichtelijk in de app. En er komt nog veel meer bij. Notificaties van nieuwe vacatures bijvoorbeeld, en opgebouwde studieruimte. Chatten, mailen, bellen en appen met de medewerkers van 365 is via de app een fluitje van een cent.

De ontwikkelaars van 365 besloten bij de bouw op een andere manier te werk te gaan dan ze gewend waren, júist om uitgebreidere mogelijkheden in de app voor te bereiden. Michiel Dijkstra: ,,Waar we altijd streefden naar het van A tot Z zelf bouwen van onze technologie, hebben we nu voor een modulair systeem gekozen. Specifieke oplossingen van gespecialiseerde aanbieders koppelen we daar makkelijk aan. Denk aan modules voor verloning. We hebben partijen uitgezocht die goed werk leveren en het best bij ons passen. Die manier van werken geeft ons de mogelijkheid meer te focussen op die delen van de app die écht 365Werk moeten uitstralen.’’

Simpel vertaald: alles wat de gebruiker te zien krijgt, is ontwikkeld in eigen huis. De hele app is te vergelijken met een bouwwerk van legoblokjes, waarvan 365 er zelf heel wat heeft geproduceerd. ,,Door die modulaire bouw kunnen we onderdelen snel wijzigen. Knoppen, formulieren, inlogmodules, die zijn eenvoudig te veranderen en op een andere plek van het bouwwerk te zetten. Wij maakten zelf de buitenkant van de stekkerdoos. Aan de binnenkant koppelen we de systemen van externe experts.’’

Testen en doorgaan

De gebruiksvriendelijkheid was zoals gezegd uitgangspunt bij de totstandkoming van de app. 365Werk ging wat dat betreft niet over één nacht ijs. Afgelopen maanden testte een groep uitzendkrachten de verschillende onderdelen. De aanbevelingen die daaruit tevoorschijn kwamen, vormden aanleiding om direct verder te ontwikkelen.

,,Zo gaan we ook verder. Zo’n app is niet klaar en dat was het dan. De ontwikkelingen gaan door. We blijven testen. Bij alle nieuwe legoblokjes die we aan het bouwwerk toevoegen, vragen we: wat vind je ervan, en heb je nog andere wensen? Deze app wordt steeds verder uitgebreid, en wordt hét portaal voor alles wat uitzendkrachten belangrijk vinden.’’

De app heeft niet alleen voordelen voor uitzendkrachten. Ook de medewerkers van 365Werk winnen erbij. ,,We zijn continu – onder meer met ons lean-team – druk met onderzoeken hoe we onze interne processen kunnen verbeteren. Bij het maken van de app hebben we daarmee rekening gehouden. Zo is er nu meer stroomlijn in de processen door de automatisering die dankzij de nieuwe app beter is geworden. Dat maakt dat we meer tijd hebben voor een nog betere dienstverlening.’’

De nieuwe app werd op 16 mei 2022 gelanceerd en is te installeren.