Skip to content
terug Naar blog

Baas in LEAN: het klachtenproces

Afbeelding Baas in LEAN: het klachtenproces

‘Ik heb een klacht!’, is iets wat je liever niet hoort. Toch is dit hét moment om in actie te komen en te kijken naar wat er beter kan. Want een klacht is eigenlijk een kans om je dienstverlening te verbeteren en uitzendkrachten en opdrachtgevers tevredener te maken. Bij 365Werk weten we dat maar al te goed, daarom hebben we ons klachtenproces in het laatste kwartaal van 2022 eens onder de loep genomen. Dit allemaal om nog meer aandacht te schenken aan onze pijler: Baas in dienstverlening.

Leren van anderen

Om te kijken hoe andere bedrijven dit aanpakken, zijn we op bezoek geweest bij het Hof van Saksen. En jeetje, wat hebben we daar veel van geleerd! Hun presentatie was interessant en interactief, waardoor we aan het eind een flinke bak aan input hadden om mee te nemen naar onze eigen projectgroep.

Van klacht naar kans

We hebben het samen met onze projectgroep tijdens de workshop gehad over hoe we van een klacht een kans kunnen maken. En we kwamen met mooie 'quick wins' waar we direct mee aan de slag zijn gegaan. Zo hebben we ervoor gezorgd dat het indienen van een klacht nu super eenvoudig is, want niemand wil klagen over het klagen, toch? Je kunt nu gemakkelijk via onze website of de FlexApp je klacht indienen, waarna ons klachtenteam direct voor je aan de slag gaat. En we beloven je, we streven altijd naar korte lijnen, directe communicatie en een gezamenlijke oplossing waar jij blij mee bent.

Continu blijven verbeteren

We blijven bij 365Werk niet stilzitten, want door klachten regelmatig te bespreken binnen onze organisatie en onze cultuur van continu verbeteren uit te dragen, halen we de mooiste kansen uit onze klachten. En als kers op de taart hebben we ons klachtenproces nu overgedragen aan onze collega Odette, die ervoor zorgt dat het proces nooit stilstaat en verbeteringen blijft aanjagen.

Een volgende uitdaging

Wat ons volgende project wordt, weten we nog niet. We houden momenteel intern een onderzoek naar de kansen die er liggen om op te pakken. Ondertussen blijven we oude processen opnieuw doorlopen zodat deze gelijk opgaan met de snelle groei van 365Werk!