Skip to content
terug Naar blog

Klantcase: Albert Heijn Hoogkerk blij verrast door 365Werk

Afbeelding Klantcase: Albert Heijn Hoogkerk blij verrast door 365Werk

Albert Heijn in Hoogkerk nam een half jaar geleden een gecalculeerde gok. De supermarkt nam afscheid van zijn trouwe leverancier van flexkrachten en besloot in zee te gaan met het onbekendere payroll- en uitzendbureau 365Werk. ‘Hadden we eerder moeten doen’, zegt winkelmanager Kornelis Afman.

Een grote afdeling met verse producten, een ruime opzet, zelfs een gezellige hoek met comfortabele banken, inclusief speelgoed, ranjamachine en koffieapparaat. De vestiging van Albert Heijn in Hoogkerk is er zo één waar je graag komt. Waar je graag werkt ook, blijkt uit het trouwe personeelsbestand. Een dikke dertig van die medewerkers zijn in dienst van de grootgrutter, bijna honderd staan op de loonlijst van 365Werk.

,,Dat was best wel even wat ja.’’ Supermarktmanager Kornelis Afman besloot in de lente dat het tijd werd om van uitzendleverancier te wisselen. ,,Dan krijg je de grote, bekende bureaus op bezoek, maar ook 365Werk. Heel eerlijk? Ik heb me wel even afgevraagd of deze voor mij nieuwe partij zomaar honderd mensen zou kunnen overnemen.’’

Persoonlijk contact

Toch ging hij ervoor. ,,De presentatie gaf de doorslag. Zo duidelijk en overtuigend. Natuurlijk was de prijs van payroll en uitzenden voor ons ook belangrijk. Die is bepaald concurrerend. Belangrijker nog was onze wens om er geen werk van te hebben, om echt ontzorgd te worden. Dat is namelijk je belangrijkste twijfel als je na zoveel jaren overstapt van leverancier. Je weet niet precies wat je kunt verwachten, of de mooie beloften waargemaakt worden. Maar dit meen ik echt: ik wou dat we de overstap een jaar eerder hadden gedaan.’’

De beloften van 365Werk gingen vrij ver. Minder kosten, minder administratieve fouten, meer duidelijkheid voor de werknemers, beter bereikbaar. ,,Het digitale systeem werkt ongelooflijk goed. Het is rechtstreeks gekoppeld aan ons planningssysteem. Zo is de uitbetaling van gewerkte uren geautomatiseerd en gaat er amper iets fout. Dat zeggen de mensen hier ook. Dat ze op elk moment precies kunnen zien wat ze verdiend en opgebouwd hebben, is ideaal.’’

Digitale dienstverlening is mooi, uiteindelijk gaat het om de mensen, vindt Afman. ,,Als ik iets moet noemen waarover ik positief verrast werd, dan is dat de bereikbaarheid van 365Werk. Het persoonlijke contact is altijd snel en fijn, dingen worden gewoon geregeld. En als er dan een keer iets is, dan is er in no time iemand hier om het op te lossen.’’